Stripwandeling in Brussel
Op maandag 18 maart gaan we met onze derde graad naar Brussel op schoolreis. Mijn taak is om een gegidste wandeling te maken door Brussel, omdat ik het beste Brussel ken. Ik heb er gestudeerd en kom er nog regelmatig om er les te geven. Elk jaar bezoek ik Brussel ook als toerist. Ik ontdek nog steeds leuke plaatsjes. Brussel is een miskende hoofdstad bij veel Vlamingen.
Morgen wordt gestart met een opdracht die je hieronder integraal terug vindt.
Stripwandeling door Brussel maandag 18 maart
Brussel is niet alleen de Europese hoofdstad, maar ook de hoofdstad van de strip. Daarom werden tientallen gevels beschilderd met één of andere strip. Onze wandeling brengt ons langs een aantal van deze gevels.
Opdracht: Stel een toeristische wandelgids samen over deze wandeling. In deze gids komt een plan van de wandeling, een routebeschrijving, een afbeelding van elke strip die we zullen zien en wat uitleg of de striptekenaar. Je gebruikt dan je eigen gids tijdens de wandeling.
Klik HIER om de wandeling te bekijken in Google Maps.
Klik HIER om een overzicht te zien van alle strips die in de volledige wandeling te zien zijn. Let op, wij doen slechts een deel van deze wandeling.
Stappenplan
- Je werkt per twee. Maak een document aan met als titel Stripwandeling Brussel en deel dit document met je partner waarmee je samenwerkt. Zet ook jullie namen bij de titel.
Deel jouw document ook met jouw leerkracht. - Maak een screenprint van het scherm en plak dit in jouw document met behulp van Paint.
- Kopieer en plak de volledige wegbeschrijving die je in de linkerkolom vindt van Google Maps.
- Zoek de gevels op die je vindt op routeyou en plak die op de juiste plaats in jouw wegbeschrijving.
- Zoek op wikipedia info over de stripauteur en kopieer en plak dit bij de afbeelding.
- Wie klaar is met de opdracht, maakt de wandeling met Google Streetview.
Je krijgt twee weken om deze opdracht af te werken.
Update:
Er is een enorm verschil tussen mijn vijfde en zesde leerjaar. Terwijl ik bij het vijfde alles stap voor stap moet voortonen, slaagt het zesde leerjaar erin om in de helft van de tijd meer te doen. De leerlingen zijn wel allemaal supergemotiveerd.
Reactie toevoegen