Gebouwd met Drupal

JufYvon

 

Ik ben Patrick Keysabyl, onderwijzer en ICT-coördinator op rust.  Ik ben nog steeds verslaafd aan het educatief gebruik van de computer.  Ik probeer af te kicken met wandelen, fietsen, reizen, fotografie, video, lezen, joggen en badminton.  Gelukkig heb ik een fantastische vrouw die mijn verslaving al die jaren verdraagt.

QR-code

 

class="statcounter"> href="http://www.statcounter.com/drupal/"
target="_blank"> src="http://c.statcounter.com/3185000/0/ef99cd2f/0/"
alt="drupal analytics" >

Online mindmap maken met Bubbl.us

Ik was eigenlijk van plan om dit jaar gebruik te maken van www.mindomo.com,  maar toen merkte ik dat je met de gratis versie slechts 7 mindmaps kunt maken.  Vorig jaar had ik in de klas geen zo'n beste ervaring met Bubbl.us omdat het traag werkte, maar ik heb de indruk dat het nu sneller draait.  Thuis verliep tijdens de voorbereiding alles vlot.

Mijn leerlingen krijgen volgende opdracht voorgeschoteld:

Vandaag maken we een mindmap met Bubbl.us over een opgelegd dier.
Op de website van Arkorum vind je een reeks sites waarop je informatie kunt zoeken/vinden.

In jouw mindmap moeten volgende onderwerpen staan:

klasse (bv. insekt), leefgebied, soorten, bouw, voeding, voortplanting

1= merel 2 = adder 3 = kikker 4 = olifant 5 = dolfijn 6 = schildpad 7 = wesp 8 = meeuw 9 = vos 10 = goudvis 11 = hamster 12 = spin 13 = salamander 14 = vlinder  15 =mug    16 = vink         17 = vleermuis

STAPPENPLAN

  1. Surf naar www.bubbl.us
  2. Klik op de knop Start Brainstorming
  3. Klik rechtsboven op Create Account
  4. Naast Username vul je een gebruikersnaam in. Neem gewoon voornaam.naam
  5. Vul naast Password een paswoord in.  Neem hetzelfde van je Google Apps. 
  6. Naast Confirm vul je nogmaals dit paswoord in
  7. Vul je e-mailadres in
  8. Naast Name vul je jouwnaam in (voornaam en familienaam)
  9. Klik op de knop Submit (=verzenden)
  10. Je hebt nu een Bubbl.us-account aangemaakt
  11. De volgende keer dat je inlogt op bubbl.us  vul je jouw Username en Password onmiddellijk in.
  12. Thuis mag je ook Remember info aanvinken, dan moet je die twee gegevens niet steeds opnieuw ingeven.  Op school mag je dit niet aanvinken.
  13. Ingelogd klik je op de knop Start Here  De tekst Start Here wis je en vervang je door de naam van jouw dier
  14. Als een knop actief is, druk dan op de enterknop om een "knoop" toe te voegen
  15. Je kan de kleur van een knop wijzigen.  Vind zelf uit hoe je dit doet
  16. Voeg 6 knopen toe aan de knoop in het midden:   klasse - leefgebied - soorten - bouw - voeding - voortplanting
  17. Zoek meer info over de onderwerpen en voeg deze toe aan jouw mindmap.   De site Wikipedia is een aanrader.
  18. Met de knop undo kan je op je stappen terug keren als je iets verkeerds hebt gedaan.
  19. Vergeet niet regelmatig je werk op te slaan met de knop Save.  Kies eerst een passende titel voor je mindmap.  Die tik je in naast Editing
  20. Je voegt jouw leerkracht toe onder het tabblad Friends
    Naast Find Friend vul je in   patrick.keysabyl
    Je kan enkel een vriend toevoegen als die ook een account heeft bij Bubbl.us
    Je mag natuurlijk ook andere vrienden van je klas toevoegen.
  21. Als je klaar bent, dan deel je jouw mindmap met de leerkracht. 
    Je klikt op het tabblad My Sheets
    Je klikt op de titel van jouw mindmap
    Je klikt op Sharing (= delen)
    Je klikt op Read-Only (= alleen lezen)
    Je klikt op de naam van de leerkracht die je onder Friends hebt toegevoegd.

 

Reactie toevoegen

Filtered HTML

  • E-mail- en internetadressen worden automatisch aanklikbaar.
  • Toegelaten HTML-tags: <a> <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • Regels en alinea's worden automatisch gesplitst.

Plain text

  • Geen HTML toegestaan.
  • E-mail- en internetadressen worden automatisch aanklikbaar.
  • Regels en alinea's worden automatisch gesplitst.
CAPTCHA
Deze vraag voorkomt spam als reactie. Sorry voor het ongemak.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.