Laptop uit de supermarkt, een goede zaak?
Toen mij drie dochters de hogeschool aanvatten, kregen ze telkens van mij een laptop. De jongste kreeg een kleine drie jaar geleden een Targa, het computermerk uit de Lidl. Ik ben zelf altijd tevreden geweest over de prijs/kwaliteit van laptops uit de Lidl en de Aldi. Zes maanden geleden kwam Bieke klagen dat het geluid ten pas en ten onpas uitviel. Ik heb zelf de laptop eerst onder handen genomen, maar het resultaat was dat het volgens mij geen software-, maar een hardwareprobleem was. Omdat de verjaringstermijn van drie jaar garantie snel dichterbij kwam (Aldi en Lidl geven drie jaar garantie i.p.v. de wettelijke twee jaar!) nam Bieke contact op met een telefoonnummer van Targa. Ze moest haar laptop zonder batterij opsturen met een etiket op de doos die ze via mail had ontvangen en afgedrukt. Daarmee werd de laptop kosteloos opgestuurd. De man aan de telefoon vertelde verder dat de laptop normaal binnen de tien werkdagen opnieuw zou worden opgestuurd. Vorige week dinsdag werd de laptop afgeleverd in het postkantoor van Roeselare. Vandaag woensdag, een week later, leverde DHL de laptop opnieuw kosteloos af thuis. Van goede service gesproken. Ik weet niet of de laptop goed hersteld is, want ik weet niet waar Bieke de batterij achtergelaten heeft en ze zit momenteel in Gent. Een vriend van mij bracht een HP binnen bij de winkel en moest er meer dan drie maanden op wachten.
Slotsom: Ja, een laptop uit een supermarkt biedt een goede service. Ik heb geen ervaring meer met Aldi. Vroeger bracht ik zelf mijn kapotte computers binnen in Gentbrugge, waar een servicepunt was, maar nu moet alles ook opgestuurd worden naar Nederland, weet ik.