Gebouwd met Drupal

JufYvon

 

Ik ben Patrick Keysabyl, onderwijzer en ICT-coördinator op rust.  Ik ben nog steeds verslaafd aan het educatief gebruik van de computer.  Ik probeer af te kicken met wandelen, fietsen, reizen, fotografie, video, lezen, joggen en badminton.  Gelukkig heb ik een fantastische vrouw die mijn verslaving al die jaren verdraagt.

QR-code

 

class="statcounter"> href="http://www.statcounter.com/drupal/"
target="_blank"> src="http://c.statcounter.com/3185000/0/ef99cd2f/0/"
alt="drupal analytics" >

Reactie toevoegen

Op bezoek in het STIC

Ik sta in het vrij katholiek basisonderwijs. Ik schat dat dit minstens 70 % betreft van het basisonderwijs in Vlaanderen.  Mijn scholengemeenschap behoort tot het bisdom Brugge.  Dit bisdom is opgesplitst in dertien ODR's (ik weet niet waarvoor dit de afkorting is).  Van elke ODR is er één ICT-coördinator zodat we samen een stuurgroep ICT vormen voor ons bisdom.  Ik ben die verantwoordelijke voor mijn ODR en het is de bedoeling dat we elkaar bevruchten binnen de stuurgroep en die vruchten dan doorgeven aan de andere ICT-coördinatoren van onze ODR.  Deze manier van netwerking vind ik heel zinvol.

Met deze stuurgroep bezochten we gisteren het STIC in Brussel.  STIC staat voor School Technology Innovation Center.  Het is één van de centra's die Microsoft in Europa heeft geïnstalleerd om vernieuwende technologieën voor het onderwijs te presenteren.  Een verslag van deze dag kan je HIER lezen met dank aan Domien. 

We kregen er allen een LIVE-account wat iedereen eigenlijk gratis kan krijgen.  Maar voor het onderwijs is het interessant te vermelden dat scholen gratis een LIVE-account kunnen aanvragen dat gekoppeld is aan hun domeinnaam.  Heet dat niet Google Apps bij een andere firma?  Je kan dit aanvragen via volgende URL: http://get.liveatedu.com

Ik heb met mijn slechte GSM-camera enkele foto's geschoten die je HIER kunt bekijken.

Ik vond het een verrijkende dag waarbij ik vooral de mogelijkheden van Popfly eens grondig zal bekijken.  Dit was echt nieuw voor mij.

Dhr. Jacques Denys die deze dag leidde, stuurde achteraf nog een samenvatting van de links door:

·         Email: http://exchangelabs.com – dit is de professionele variant van Hotmail
·         Je locale Live webpagina: http://my.live.com
·         Je online spaces, blogs, Skydrive, fotoalbums, evenementen…: http://spaces.live.com
·         Workspaces: http://workspace.officelive.com
·         Zelf aan de slag met de school? Surf naar http://get.liveatedu.com
·         3D-fotocomposities: http://www.photosynth.com
·         Autocollage: http://research.microsoft.com/en-us/um/cambridge/projects/autocollage/
·         Echt visueel programmeren: http://www.popfly.com
Vergeet niet Microsoft Office Live te installeren vanaf http://get.live.com en nog meer diensten vanaf http://download.live.com.

Nog een leuke anekdote: bij het aanmaken van onze liveaccounts, moesten we ook een tweede e-mailadres opgeven. Dit was het resultaat:

Let vooral op de extentie achteraan.

En ten slotte nog een eigenaardigheid: de link die http://maps.live.com  aanbiedt van een luchtfoto van het STIC http://maps.live.com/default.aspx?v=2&FORM=LMLTCC&cp=sg5q53hbzh0n&style=b&lvl=1&tilt=-90&dir=0&alt=-1000&scene=21022814&phx=0&phy=0&phscl=1&where1=Brussel%20Nervi%C3%ABrslaan&encType=1, opent zich bij mij niet in de Google browser Chrome. Wat zijn jullie ervaringen? De luchtfoto's van maps.live.com zijn voor België toch stukken scherper dan bij maps.google.com  Ik ben een Googlefreak, maar als een ander product beter is, dan durf ik het ook zeggen. 

Filtered HTML

  • E-mail- en internetadressen worden automatisch aanklikbaar.
  • Toegelaten HTML-tags: <a> <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • Regels en alinea's worden automatisch gesplitst.

Plain text

  • Geen HTML toegestaan.
  • E-mail- en internetadressen worden automatisch aanklikbaar.
  • Regels en alinea's worden automatisch gesplitst.
CAPTCHA
Deze vraag voorkomt spam als reactie. Sorry voor het ongemak.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.